FANDOM

Informacje ogólneEdytuj

Wampirzyce

Wampirzyce

Wampir, wąpierz - istota, najczęściej żywiąca się ludzką krwią, prawie nieśmiertelna. Wyróżnia się kilka gatunków wampirów różniących się zachowaniem, wyglądem czy też zdolnościami. Naturalnym wrogiem wampira jest wilkołak. Wbrew powszechnemu mniemaniu nie boi się czosnku ani krzyża.

Informacje źródłoweEdytuj

Wampir a. upiór, jest człowiek zmarły, przez Chaos ożywiony. Pierwsze życie utraciwszy, wampir drugiego w nocnej porze używa. Wychodzi z grobu przy świetle księżyca i jeno za śladem jego promieni postępować może; napada śpiące dziewczęta lub młodszych parobczaków, których nie przebudziwszy, krew ich słodką ssie.

Physiologus

Wieśniacy czosnek w wielkiej obfitości pojedli, a ku większej pewności wieńce sobie czosnkowe na szyjach pozawieszali. Niektórzy, osobliwie niewiasty, całe główki czosnku pozatykali sobie, gdzie jeno mogli. Całe sioło czosnkiem śmierdziało horrendum, dumali tedy kmiecie, że w bezpieczności są i że nic im upir uczynić nie zdoła. Wielkie było zasię ich zdumienie, gdy upir, o północku nadleciawszy, nie zląkł się zgoła, jeno śmiać się jął, zębami od uciechy zgrzytać a szydzić. Dobrze to, wołał, żeście się przyprawili, wnet was żreć będę, a przyprawione mięsiwo więcej mi do smaku. Posólcie się jeszcze a popieprzcie, a i o musztardzie nie zapomnijcie.

Wiedźmin, Chrzest ognia

Księżyc świeci, martwiec leci. Sukieneczką szach, szach... Panieneczko, czy nie strach?

Piosenka ludowa

CiekawostkiEdytuj

  • Mało znanym faktem jest, iż wampiry mają rozwiniętą kulturę i posiadają swą własną mitologię. W książce Wiedźmin, na cześć jednego z jej bohaterów Emiel Regis nazwał muła skradzionego gerylasom imieniem Draakul.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki