FANDOM

Informacje ogólneEdytuj

Zeugl, jest to osiągający gigantyczne rozmiary stwór, zamieszkujący wysypiska śmieci i inne składownie nieczystości. Jego ciało składa się z głowy, na której bez problemu ujrzymy wielki, owalny otwór gębowy z eliptycznie ustawionymi zębiskami, oraz z nieokreślonej ilości macek, na końcach których umieszczone są przyssawki i kolce.

WystępowanieEdytuj

Nieczystości, wysypiska śmieci, bagna, ścieki, kanały.

Informacje źródłoweEdytuj

  • Zakończona obłym, wrzecionowatym, najeżonym kolcami zgrubieniem macka, wystrzelając nagle spod śmieci, pomknęła mu na spotkanie z niesamowitą prędkością. Wiedźmin pewnie wylądował na resztkach rozwalonego mebla, chwiejących się na kupie zgniłych warzyw, zabalansował, złapał równowagę, jednym krótkim cięciem miecza rozpłatał mackę, odcinając maczugowatą przyssawkę.(...)Śmietnik eksplodował, buchnęła w górę gęsta, smrodliwa maź, skorupy garnków, przegniłe szmaty i blade niteczki kiszonej kapusty, a spod nich wyprysnął ogromny, bulwowaty korpus, bezkształtny jak groteskowy kartofel, smagający powietrze trzema mackami i kikutem czwartej.(...)Korpus sunął ku niemu, orząc w śmietnisku niby wleczona beczka. Zobaczył, jak ohydna bulwa pęka, rozwierając się szeroką paszczęką pełną wielkich, klockowatych zębów. Pozwolił, by macki oplotły go w pasie, z mlaśnięciem wyrwały ze śmierdzącej mazi i powlekły w stronę korpusu, kolistymi ruchami wgryzającego się w śmietnik. Zębata paszczęką zakłapała dziko i wściekle. Przywleczony w pobliże okropnej gęby wiedźmin uderzył mieczem, oburącz, klinga wcięła się posuwiście i miękko. Ohydny, słodkawy odór pozbawiał oddechu. Potwór zasyczał i zadygotał, macki puściły, konwulsyjnie załopotały w powietrzu. 

Wiedźmin, Miecz przeznaczenia

  • Przypadek zeugla w sposób najdoskonalszy pokazuje, jak potwór może przystosować się do życia w sąsiedztwie zbiorowisk ludzkich. Bestia karmi się odpadkami i nieczystościami, które produkuje miasto, nie musi polować ani walczyć o byt. Po prostu rośnie i z czasem staje się groźna dla ludzi. Oto dobitny przykład na to, że dewastacja środowiska naturalnego wiąże się z tragicznymi konsekwencjami. Dlatego apeluję: szanujmy naturę!

Wiedźmin

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki